72 Sessió Web ‘Polítiques d’innovació’. Síntesi i materials – Inscripcions a la 73 Sessió Web

Pòster del YouTube

Aquí hi ha disponibles els materials de la 72 Sessió Web ‘Polítiques d’innovació’ a càrrec d’Esteve Almirall, professor d’ESADE i de la Universitat Ramon Llull.

Esteve Almirall esmenta la innovació per la unió de realitat augmentada i la IA generativa. També el programa Midjourney, en les seves versions 4 i 5, per generar imatges d’alta qualitat o internet generativa en el cas dels impostos americans.

La ciència que està més amunt és la rellevant i és la que es pot aprofitar. Aquí és produeix la innovació: quan hi ha un ecosistema i es pot recombinar. Cal adopció de les TIC i que hi hagi demanda d’innovació. I evidentment que hi hagi ecosistemes que aprofitin aquesta innovació.

Innovar és capturar el valor: en consultoria, en governs, en administracions… Per exemple, Japó usa ChatGPT per relacionar-se amb la ciutadania i simplificar la gestió de la seva relació.

Mecanismes de creació en el món digital. La innovació és adopció. Hi ha diverses velocitats en la innovació digital. El món del futur serà d’empreses més petites i això no vol dir que hi hagi menys professionals.

Inscripcions a la 73 Sessió Web

____________________________________________________

A continuació Esteve Almirall respon les preguntes que li van adreçar diverses persones assistents a la 72 Sessió Web.

  1. Es poden promoure polítiques d’innovació al sector públic des d’àmbits diferents d’administracions i governs?
    EA: És clar! les polítiques dinnovació tenen molta implementació i per tant són molt sectorials i locals. Coneixem algunes polítiques d’èxit genèriques com el SBIR americà, però la majoria s’han d’adaptar a cada sector. La innovació té molta implementació. Una bona idea és interessant, però una bona implementació és millor!
  2. Quins components ha de reunir en general la innovació a més del tecnològic?
    EA:
    Una innovació és un invent que la gent i les empreses adopten i tenen impacte. L’adopció és on cal insistir, perquè l’adopció no és només incorporar-lo a l’organització sinó produir noves innovacions mitjançant un remix amb les estratègies o productes/serveis existents. Hem de posar molt més accent en l’adopció i potser no tant en la creació de noves propostes.
  3. Què necessitem per impulsar la innovació tecnològica? Lideratge? Gestió del canvi? Oportunitats de negoci per sobre de pèrdues de beneficis empresarials?
    EA:
    La intensitat competitiva del sector és fonamental. Dona força igual que el sector sigui públic, privat, estatal, profit o non-profit, el que cal és que competeixi. Aquest és l’element clau. Un sector que no competeix és un sector que no innovarà. Incrementar la intensitat competitiva de les nostres organitzacions i l’Administració és l’element clau. Els països asiàtics ho van fer enfocant-se a l’exportació. Les universitats americanes mitjançant els rànquings i la lliure elecció. Algunes administracions mancomunant serveis i deixant que les administracions elegeixin el que més convingui, alguns governs injectant organitzacions públiques al mercat (cas de l’habitatge a Àustria, per exemple) o incrementant la competència. Sigui com sigui sense intensitat competitiva, no hi ha innovació.

Fes un comentariCancel·la les respostes