
D’ençà de l’arribada d’internet, hem vist una eclosió de nous tipus de serveis. Els serveis digitals que tothom sap usar sense necessitat de llegir un manual d’instruccions han passat a ocupar la nostra vida diària.
Les administracions públiques també ens hi hem volgut afegir, i hi dediquem grans esforços. Però, ai, no n’hi ha prou amb tenir formularis a internet: si la majoria d’usuaris no els saben usar, llavors no són serveis sinó tràmits o més aviat tràngols.
Perquè un servei sigui un servei, el fonamental és que serveixi, és a dir, que vagi bé a les persones usuàries per resoldre els seus problemes. I això requereix que s’hagi dissenyat: que s’hagi pensat i provat per garantir que el servei sigui fàcil i útil. La metodologia per dissenyar bons serveis està plenament consolidada arreu del món, i algunes administracions com la Generalitat estan fent passos per aplicar-la.
De tot plegat en parlarà el Josep Maria Flores, cap de l’Àrea d’Impuls de la Millora dels Serveis Digitals de la Direcció General d’Administració Digital en la 68 Sessió Web ‘Com fer que un servei serveixi’, el dijous 2 de febrer de 2023.
La sessió es transmetrà per Zoom. T’hi pots inscriure per aquest formulari:
